La missió d´Ifercat és gestionar les actuacions que li son encarregades, optimitzant costos i terminis, assolint els nivells de qualitat exigits, minimitzant l´impacte al medi ambient i garantint les condicions de seguretat.
Són, per tant, la Qualitat i el respecte al Medi Ambient dos dels pilars en els quals es basa la seva gestió.
Un compromís ferm i continuat amb aquesta manera d´entendre i assolir el seu treball porta a Ifercat a implantar i mantenir, dins d´un procés d´actualització i millora continua, un Sistema Integrat de Gestió de la Qualitat i Ambiental, certificat externament. Aquest Sistema li permet a la Societat assolir els seus objectius amb eficàcia, eliminant els costos derivats de la No Qualitat.
Política de Qualitat i Ambiental
Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, com empresa administradora de les infraestructures ferroviàries, té la missió de dissenyar, construir, conservar, gestionar i administrar les infraestructures ferroviàries, noves o ja construïdes, que li adscrigui el govern. A tal fi, es desenvolupen les eines necessàries de gestió i es realitzen els estudis i projectes corresponents per dotar el territori d´una xarxa ferroviària que contribueixi a la competitivitat i la sostenibilitat del sistema de transport, tot de forma eficient i respectuosa amb el medi ambient, assegurant la transparència, la qualitat i la seguretat.
Ifercat té com a principi rector de la seva política gestionar de forma eficaç les actuacions que li són encarregades pels Clients, entenent aquesta eficàcia com la correcta gestió dels cinc pilars bàsics següents:
- Optimització de costos
- Compliment de terminis
- Assegurament de la qualitat
- Prevenció de riscos laborals
- Respecte al medi ambient
Per emmarcar aquesta política, té implantat un Sistema Integrat de Gestió de Qualitat d´acord a les normes UNE-EN ISO 9001 i UNE-EN ISO 14001 en el conjunt de les activitats que desenvolupa, sempre de conformitat amb els criteris d´actuació que regeixen la seva activitat derivats dels seu objecte social.
Els principis que configuren la seva Política es concreten en els punts següents:
- Complir amb els requisits del Client, la legislació, la normativa i altres requisits als quals pugui estar sotmesa la Societat i l´Ens.
- Donar suport continu als clients, proporcionant un servei rigorós i atenent de forma ràpida i eficaç en el cas de plantejar queixes i/o reclamacions.
- Potenciar la formació interna, per al desenvolupament de les carreres professionals dels treballadors.
- Protecció del Medi Ambient, prevenir la contaminació i els impactes ambientals en les activitats que desenvolupa com a gestor de projectes i obres.
- Reduir el consum de recursos naturals, fent servir la energia de manera eficient, gestionant adequadament els residus que siguin inevitables produir i controlant les emissions.
- Compromís amb la prevenció de danys i deteriorament de la salut.
- Potenciar la responsabilitat social i el control de riscos.
- Afavorir una gestió homogènia, efectiva, eficaç, eficient i transparent dels documents i de les informacions contingudes als documents.
- Garantir les mesures necessàries per assegurar el control, la integritat, la conservació i la confidencialitat dels documents i de la documentació continguda als documents.
- Revisar de forma periòdica la política i la sistemàtica definida buscant la millora contínua en la gestió del SIG i per la millora continua de l´acompliment del comportament ambiental i de prevenció de la salut. Aquesta política es posa a disposició del públic.